Co nás čeká...

 po 24.11.2025  8:55–10:45  
Kratom – nebezpečná droga?“ (TER 2. vh, KVA 3. vh)
 po 24.11.2025  14:00–  
Školní kolo astronomické olympiády
 út 25.11.2025  9:00–10:45  
Volejbalová liga SŠ
 st 26.11.2025  16:30–17:00  
Třídní schůzky
 st 26.11.2025  17:00–18:00  
Informační odpoledne
 pá 28.11.2025  
„Báječný den s chemií“ (SEK, TER, KVA)
 po 01.12.2025  
Přednáška Dr. Max: „Duševní poruchy, stres a nespavost (SBC + zájemci vyššího cyklu)
 út 02.12.2025  
Exkurze septimy
 st 03.12.2025  
Projektový den
 st 03.12.2025  14:00–  
Přednáška „Trestní právo“, 3,A, 3.B, SEP
 pá 05.12.2025  
Čert a Mikuláš chodí gymplem
 pá 05.12.2025  8:00–10:45  
Nejde jen o prsa, jde o život!“, edukační projekt pro 3. ročníky


HC Verva Racing Team zveřejnil na svém facebookovém profilu obsáhlejší článek, který přinášíme v přesném znění.

V pátek 17. října 2025 jsme se vypravili v sestavě, kterou tvořili Adam Michálek, Anna Romaiuk, Ondřej Špičák a Tomáš Vlček do Hubálova v okrese Mladá Boleslav, kde se o den později konal závod H2 Challenge, zahajovací díl již 5. ročníku seriálu Hydrogen RC Challenge Cup.


Program pátečního večera tvořil obligátní brífink, technická přejímka a trénink – všechno proběhlo naprosto hladce.

Sobotní ráno však pro mnohé týmy a jejich vedoucí přineslo velmi milé překvapení. Po ranním brífinku se na závodišti objevil pan Stanislav Cinkl, který několik desetiletí působil v mladoboleslavké automobilce. Stál u vzniku mnohých zajímavých prototypů, které sám testoval, a později se stal vedoucím prototypové dílny. V roce 1971 dostal k narozeninám zajímavý úkol – důkladně otestovat Škodu 110 Super sport typ 724. Pro spoustu lidí neznámý vůz doznal velké popularity až o 12 let později jako krvežíznivý Vampire RSR, hlavní protagonista filmu Upír z Feratu. Tenhle zlověstně vypadající sporťák v černém laku s červenými linkami dokáže upoutat pozornost i po více než po 40 letech od premiéry.

Ještě před začátkem závodu Jenda Janíček, vedoucí týmu RC RACING Hubálov, společně s našim vedoucím Martinem Laxou během komentované předváděcí jízdy postupně představili 3D tištěné modely jak bílé Škody 110 Super sport, tak černého Ferata Vampire RSR. Pan Cinkl mohl na obou vozech doslova oči nechat.

Když se závoďáky všech týmů seřadily do kolony a pod vedením našeho Vampire RSR objely 2 kola, skrýval pan Cinkl známky dojetí docela obtížně - podařilo se nám totiž připomenout mu pro něj jistě zajímavou dobu testování i filmování.

Po slavnostním defilé osadily týmy svá auta závodními zdroji energie, seřadily je na roštu a po obligátním desetivteřinovém odpočtu samotný pan Cinkl závod odstartoval.

Ze začátku všechno probíhalo, jak mělo, řídil Ondra Špičák. Po několika minutách jsme museli do depa kvůli velké příčné vůli zadní nápravy, protože červík unašeče levého zadního kola, který byl v předvečer závodu prý dostatečně utažen, se povolil. Stačilo několik vteřin a byli jsme opět na trati.

O něco později se auto zastavilo a nejelo. Do věčných lovišť se totiž odporoučel regulátor, řídicí jednotka motoru. Náhradní jsme měli, ale byl nám platný jak křečkovi brusle, protože zůstal ve škole ve skříni.

Když Hubálovští zjistili, co se nám přihodilo, okamžitě přispěchali na pomoc a nabídli nám regulátor svůj. Nabídku jsme okamžitě přijali, ale kvůli jinému způsobu připojení nezbylo nic jiného než s půjčeným regulátorem zamontovat do auta i jiný motor. Tím vším jsme ztratili téměř hodinu – propadli jsme se na poslední místo. S určitou dávkou nervozity jsme čekali, co se nám stane dalšího, ale po zbytek závodu už auto jezdilo bez poruch.

Opravdovým křestem si prošel Adam Michálek – bez přestávky vydržel jezdit téměř hodinu a půl a bylo vidět, že se jeho řidičské schopnosti závod od závodu zlepšují. Adamovi společně s Ondrou se proto podařilo téměř hodinové zpoždění alespoň trochu dohnat a nakonec jsme z deseti týmů dojeli pátí a skončili tak v první polovině tabulky. Dalo by se konstatovat, že výsledek to není nejhorší, ale tentokrát musíme poznamenat, že by mohl být lepší.

Kdo si závod H2 Challenge opravdu užil, byl pan Cinkl. Původně jsme si mysleli, že se s námi po startu rozloučí, ale hluboce jsme se mýlili. Pana Cinkla závod natolik zaujal, že s námi zůstal až do konce. Téměř celé čtyři hodiny bedlivě sledoval dění na dráze a často se ptal na různé podrobnosti spojené s RC modely a vodíkovým pohonem. Jak sám řekl, i s malými autíčky se dají dělat velké závody. Možná právě proto se zúčastnil i slavnostního ceremoniálu, při kterém z jeho rukou přebírali účastníci ocenění. Prokázal nám tak velkou čest.

Na závěr ještě několik slov k našemu výsledku. Zabojovat a neskončit poslední jsme dokázali, ale všechny nastalé potíže byly zbytečné. Stačila jen o něco důkladnější příprava a naše umístění mohlo dopadnout úplně jinak. Snad jsme dostali dostatečně za vyučenou a příště si dáme větší pozor.

Nebýt týmu RC RACING Hubálov, závod nedokončíme. Moc vám děkujeme za pomoc a vašemu vedoucímu Jendovi Janíčkovi (Jan Janíček) za návštěvu pana Cinkla - byl to fantastický den.

I tak naše auto jezdí docela dobře díky součástkám, které pro nás zhotovuje Ing. Tomáš Baumruk ze Střední školy technické Most (Sšt Most Velebudice) - děkujeme, Tomáši.

Na startovní listinu nové závodní sezóny jsme se mohli zapsat díky podpoře Nadace ORLEN Unipetrol, společností INELSEV sro, Autopujcit.eu, Schlike-Domi s.r.o. a nejmenovanému stomatologovi z Plzeňska.

Velké poděkování za projevenou přízeň patří naší škole, kterou je Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov.

Za pomoc všech uvedených jsme moc vděčni a budeme se snažit ji zúročit lépe.

fotogalerie zde