Co nás čeká...

 po 24.11.2025  8:55–10:45  
Kratom – nebezpečná droga?“ (TER 2. vh, KVA 3. vh)
 po 24.11.2025  14:00–  
Školní kolo astronomické olympiády
 út 25.11.2025  9:00–10:45  
Volejbalová liga SŠ
 st 26.11.2025  16:30–17:00  
Třídní schůzky
 st 26.11.2025  17:00–18:00  
Informační odpoledne
 pá 28.11.2025  
„Báječný den s chemií“ (SEK, TER, KVA)
 po 01.12.2025  
Přednáška Dr. Max: „Duševní poruchy, stres a nespavost (SBC + zájemci vyššího cyklu)
 út 02.12.2025  
Exkurze septimy
 st 03.12.2025  
Projektový den
 st 03.12.2025  14:00–  
Přednáška „Trestní právo“, 3,A, 3.B, SEP
 pá 05.12.2025  
Čert a Mikuláš chodí gymplem
 pá 05.12.2025  8:00–10:45  
Nejde jen o prsa, jde o život!“, edukační projekt pro 3. ročníky

V týdnu od 2. do 6. června 2025 proběhl na naší škole Badatelský kurz zaměřený na matematiku, fyziku a informatiku a nabídl pestrý program plný aktivit, experimentů a týmové spolupráce. Každý den byl věnován jiné oblasti.

Žáci si vyzkoušeli finanční matematiku formou interaktivní hry, při které sestavovali rozpočty, plánovali investice a řešili každodenní finanční situace. Díky simulaci reálného světa si mohli na vlastní kůži vyzkoušet, jak funguje spoření, úvěry i sestavení rodinného rozpočtu.

V oblasti fyziky žáci prováděli experiment s měřením tepelné kapacity mosazi užitím směšovacího kalorimetru a celý postup, včetně výpočtů a komentáře natáčeli na video. Tato kombinace fyziky a digitální gramotnosti vedla k hlubšímu porozumění měřeným jevům i k rozvoji prezentačních dovedností.

Žáci se také ponořili do světa moderních technologií a seznámili se se základy 3D modelování a poté si navrhli a vytiskli vlastní výrobky na 3D tiskárně. Během dne si osvojili nejen technické dovednosti, ale i trpělivost a přesnost, které jsou při práci s 3D tiskem nezbytné.

Součástí kurzu byla i exkurze do Teplárny Komořany, kde měli žáci možnost nahlédnout do zákulisí výroby tepla a elektrické energie. Získali přehled o provozu teplárny, ekologických aspektech výroby i významu centrálního zásobování teplem pro městskou infrastrukturu.

Pátek patřil závěrečnému hodnocení. Žáci prezentovali svá videa, představili výstupy z 3D tisku a diskutovali nad tím, co se během týdne naučili. Celý kurz byl zakončen společným shrnutím a reflexí, při níž bylo zřejmé, že se nejen naučili něco nového, ale že je badatelská práce opravdu baví.