Na základě zákona o nové školské soustavě z 24. dubna r. 1953 prošlo gymnázium reorganizací. Spojením tří samostatných škol, a to gymnázia, 1. národní školy u Bílého sloupu a 1. Masarykovy měšťanské školy vznikly školy jedenáctiletá. Počet studentů se zvýšil na 1060 a ředitelství školy se přestěhovalo do budovy v tehdejší Stalinově (dnešní Studentské) č. 640. Změnil se i ředitel gymnázia. Dr. J. Korous byl ve své funkci vystřídán S. Růžičkou. Další novinkou bylo otevření prvního ročníku večerního studia pro pracující.

Fotografie pedagogického sboru z let 1950, 1951, 1952, 1953, 1959, pěvecký sbor 1951,
3.A večerní 1967, soubor Mladá garda 1952.

Od 1. září 1959 se škola opět proměnila, tentokráte ve školu dvanáctiletou. Podle zákona z 15. prosince 1960 o soustavě výchovy a vzdělání prošlo gymnázium další metamorfózou proměnilo se ve všeobecně vzdělávací školu, takto pod společným vedením fungovaly – ZDŠ, SVVŠ a střední škola pro pracující. V tomto období také s velikým nadšením přivítali všichni uskutečnění prvního letu člověka do vesmíru
(jak se o tom dochovaly zprávy v kronice).

Od počátku šk. roku 1963/64 došlo k rozdělení školy na SVVŠ a 4. ZDŠ. Na SVVŠ pak věnovali zvýšenou péči základům výroby.

V roce 1964 dochází opět ke změně na ředitelském postu. Vlády nad ústavem se ujal nonšalantní člověk a vynikající pedagog J. Kabátník. Za jeho působení ve vedení školy gymnázium svoji náročnost, a tak si postupně vybudovalo vynikající pověst a upevnilo své postavení mezi ostatními středními školami.

Na počátku školního roku 1965/66 vešly v platnost nové učební plány a výuka byla rozdělena na tzv. větev humanitní a přírodovědnou. Obnovila se výuka latiny.

V průběhu 1. poloviny 60. let zde také působila pobočka Pedagogické školy v Litoměřicích. V archivu lze ještě najít ukázky maturitních písemných prací studentek této pobočky.

19. prosince 1968 byl přijat zákon o čtyřletých gymnáziích. Druhé a třetí ročníky dokončili studia jako tříletá střední všeobecně vzdělávací škola. K veliké radosti všech studentů došlo v jejich učebních plánech ke snížení počtu vyučovacích hodin, což umožnilo zavést na celé škole volné soboty a pětidenní pracovní den.

Předchozí strana

Další strana