HC Verva Racing Team 44 přináší v krátkém článku informace o nedávném závodu ISŠA Hydrogen Cup, který se konal v Brně.
V pátek 5. prosice 2025 jsme v naší současné sestavě, kterou tvoří Adéla Hrbková, Adam Michálek, Ondřej Špičák, Tomáš Vlček a vedoucí Mgr. Martin Laxa, odjeli do Brna do Integrované střední školy automobilní, dějiště závodu ISŠA Hydrogen Cup, třetího dílu seriálu Hydrogen RC Challenge Cup.
Páteční večer byl již tradičně věnován technické přejímce, tréninku a servisu auta. Kdo chtěl, mohl si prohlédnout školu včetně přilehlého protiatomového krytu nebo se nechat svézt některým z výukových vozidel. Protože už areál brněnské ISŠA po několikerých návštěvách už docela dobře známe, zůstali jsme v tělocvičně a připravovali se na závod.
V sobotu 6. prosince 2026 ve tři čtvrtě na osm se všichni účastníci usadili ve svých depech. Závodní den začal obligátním brífinkem následovaným technickou kontrolou a zkouškou čipů časomíry. V osm padesát pět vydala jury pokyn k seřazení aut na rošt v pořadí dosaženém v předchozím dílu seriálu a přesně v devět hodin závod odstartoval.
Od začátku řídil Ondra Špičák. Auto vykazovalo dobré jízdní vlastnosti, ale protože jsme si nebyli zcela jisti výkonem palivového článku a napětí baterie začalo klesat rychleji, než jsme zvyklí, jezdil Ondra trochu zdrženlivě – nechtěli jsme přijít o energii.
Víceméně stabilně jsme se drželi zhruba v polovině tabulky, pořadí se zdálo být setrvalým. Asi tak v první třetině závodu vystřídal Ondru Adam. I když opatrně, jezdil pěkně, ale propadli jsme se na 7. místo. To nám vůbec nevadilo, závod jsme chtěli především dokončit. Úsporná jízda však přinesla své ovoce – baterii jsme měnili až po mnohem více než dvou hodinách, a tak jsme si mohli dovolit na to trochu šlápnout.
Adam zrychlil, ale protože už byl po více než hodině a půl řízení v kuse unavený, nechal se vystřídat Ondrou. Časomíra ukázala, že bychom se mohli prodrat ze šestého na páté místo. Energetická bilance byla dobrá, a tak mohl Ondra zrychlit. S každým ujetým kolem se mu dařilo náskok týmu před námi snižovat. Jenomže všudypřítomný pan Murphy si tentokrát počíhal právě na nás. Stačily jeden karambol a najetí na svodidla a auto chtě nechtě muselo do depa – jinak jistě houževnatá osa zadní nápravy se dost ošklivě ohnula. I když výměna za novou trvala jen několik minut, opět jsme se propadli a na páté místo jsme si raději nechali zajít chuť – nechtěli jsme riskovat.
Po čtyřech hodinách a závěrečné technické kontrole jury potvrdila výsledky, do cíle jsme i přes počáteční nepříznivou energetickou bilanci a potíž se zadní nápravou dojeli šestí. Kdyby se bylo nestalo... Žádné kdyby neexistuje, takhle to na závodech chodí. Výsledek nás trochu zamrzel, ale neotrávil, protože jsme se na závod připravili, jak nejlépe jsme mohli, zabojovali jsme a úspěšně projeli cílovou páskou. Příště bude snad lépe.
Naše auto je schopno udržet se na dráze díky některým dílům, které pro nás vyrobil Ing. Tomáš Baumruk ze Střední školy technické v Mostě – moc děkujeme.
Naši činnost a účast v závodech podpořily Nadace ORLEN Unipetrol, firmy Softcontrol Service s.r.o., INELSEV sro., SCHLIKE-DOMI, spol. s.r.o a dva nejmenovaní stomatologové, závodní trika nám věnovala společnost TT auto s.r.o. (autopujcit.eu) a veškeré potřebné zázemí nám poskytuje naše škola, Gymnázium T. G. Masaryka, Litvínov. Pomoci a podpory všech uvedených si velmi vážíme a budeme se snažit o jejich maximální zúročení.
fotogalerie zde
fotogalerie zde